در حال مطالعه اخبار خبرگزاری ایسنا هستم: ظریف: پیشرفت چشمگیری در توانمندسازی و برابری مردم داشتیم وزیر امور خارجه در رشته توییتی نوشت: با وجود تحریم‌های نامشروع، ما پیشرفت چشمگیری در توانمندسازی و برابری مردم داشتیم

در حال مطالعه اخبار خبرگزاری ایسنا هستم:

ظریف: پیشرفت چشمگیری در توانمندسازی و برابری مردم داشتیم

وزیر امور خارجه در رشته توییتی نوشت:
با وجود تحریم‌های نامشروع، ما پیشرفت چشمگیری در توانمندسازی و برابری مردم داشتیم. ۲۷% از اعضای هیأت علمی و ۵۰% دانشجویان دانشگاه‌ها و نیز ۳۷% از پزشکان کشور را در حال حاضر، زنان تشکیل می‌دهند. در سطوح تصمیم‌گیری، انتصاب بانوان، افزایشی ۶۰% را نشان می‌دهد و قرار است تا سال ۲۰۲۰، ۳۰% مجموع تصمیم‌گیران ملی را زنان تشکیل دهند.

کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای از آنچه انتظارش را داشتیم، فراتر رفته است. در حال حاضر ۹۷% مردم سواد دارند. آموزش‌های موثری برای گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه و نیز جوامع روستایی و زندانیان ارائه می‌شود. در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی در مدارس کشور نام‌نویسی شده‌اند.

و در همان خبرگزاری ایسنا به نقل از رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور می خوانم:

وجود ۴۰۰ مدرسه خشت و گلی در کشور
..........................................................................
️تا آنجا که اطلاع دارم در ایران نه میلیون و هفتصد هزار نفر بی سواد مطلق داریم. هر چقدر حساب کردم نتوانستم به این نتیجه دست یابم که این تعداد 3 درصد جمعیت کل ایران است. با توجه به آمارهای فوق، احتمالا جناب دکتر ظریف درباره کشوری صحبت می کنند که صدا و سیما هم درباره آن صحبت می کند و ما نمی دانیم کجاست. همچنین ای کاش ایشان کمی بیشتر توضیح می دادند که مردم دقیقا در چه چیزی برابر شده اند؟

️در زبان انگلیسی empowerment به معنای « توانمندسازی» و impoverishment به معنای « بی نوا سازی» است که برخی آنرا فقیرسازی هم ترجمه کرده اند. تجربه نشان می دهد که برخی، به ویژه سیاستمداران، به هنگام خواندن این دو واژه دچار اشتباه می شوند. شاید جناب دکتر ظریف هم دچار خطای چشمی شده باشند. در این صورت احتمالا منظور ایشان برابری در بی نوا شدن است.
@fardinalikhah
by via لینکستان | لینک‌های جذاب!

نظرات