لایحه دفاعیه صادق زیباکلام در دادگاه اول مرداد ریاست محترم دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت شعبه۱۰۵۸ با ادب و احترام این‌جانب #صادق_زیباکلام، فرزند مرحوم محمدباقر، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران که امروز اول مردادماه۱۳۹۸ به اتهام «نشر اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی» در محضر آن دادگاه قرار گرفته‌ام موارد و مطالب ذیل را در دفاع از مردود دانستن اتهام منتسبه، به شرح ذیل مفروض می‌دارد

لایحه دفاعیه
صادق زیباکلام
در دادگاه اول مرداد

ریاست محترم دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت شعبه۱۰۵۸
با ادب و احترام

این‌جانب #صادق_زیباکلام، فرزند مرحوم محمدباقر، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران که امروز اول مردادماه۱۳۹۸ به اتهام «نشر اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی» در محضر آن دادگاه قرار گرفته‌ام موارد و مطالب ذیل را در دفاع از مردود دانستن اتهام منتسبه، به شرح ذیل مفروض می‌دارد.
ابتدا شرح ماوقع که کیفرخواست بنده را تشکیل داده است به قرار ذیل بوده:
در شهریورماه سال گذشته جناب حجت‌الاسلام #عبدالفتاح_نواب از مسئولین حوزه علمیه قم اظهار می‌دارند که برای تصدی بیش از ۶۰شغل همچون مربی، مشاور مدارس تا نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نهادهای نظامی و انتظامی و... می‌بایستی تا سال۱۴۱۴ بیش از سیصد هزار روحانی داشته باشیم.

مطالب فوق به نقل از مشارالیه در مطبوعات و سایت‌های مختلف نقل شدند. نه ایشان و نه من و نه هیچ مقام مسئول دیگری هم آمار فوق را انکار یا تغییر ندادند. پس از مدتی بنده پستی در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی‌ام قرار دادم و در آن نشان دادم که هزینه اشتغال این سیصدهزار روحانی برای تصدی مشاغل فوق‌الذکر به احتساب حداقل دو و نیم میلیون تومان حقوق در ماه می‌شود نه هزار میلیارد تومان. بنده برای نشان دادن وزن یا میزان «۹۰۰۰میلیارد تومان»، بودجه دو استان سیستان‌وبلوچستان و کردستان به‌علاوه سازمان محیط‌زیست کشور را مقایسه کرده بودم که حول‌وحوش «۵۰۰میلیارد تومان» در سال هستند. این پست، اساس کیفرخواست بنده و اتهام «نشر اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی» است. بنده در رابطه با این اتهام صرفاً چند پرسش دارم.
۱- من متوجه نشدم که کجای اتهام بنده به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا مربوط می‌شود که در کیفرخواست آمده‌است که «حسب گزارش پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا» و اعلام‌جرم دادستان محترم دادسرای ویژه روحانیت»؟! مسئولی در حوزه علمیه مطلبی گفته و بنده هم شرحی بر آن در کانال تلگرامم نوشته‌ام؛ اما چرا پای پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا وارد می‌شود؟
ادامه دارد
...

https://www.instagram.com/p/B0Q2_IXn2Nn/
by via لینکستان | لینک‌های جذاب!

نظرات