️ آنچه در دادگاه گذشت

️ آنچه در دادگاه گذشت... قسمت اول

دادگاه راس ساعت۱۰:۳۰ در مجتمع کارکنان دولت، جنب کاخ گلستان در میدان ارک، به ریاست قاضی، آقای «دانشور»، و خانم «زهرا فتاحی»، نماینده دادستان که قبلا هم در چندین دادگاه دیگر در همین سمت حضور داشتند، تشکیل شد. قبل از شروع از من پرسیده شده بود که آیا وکیل دارم؟ من هم پاسخ همیشگی خود را دادم که «با توجه به این که جرمم سیاسی است و مبنای حقوقی ندارد، لذا وکیل چندان نقشی نمی‌تواند داشته باشد.»

رفتار قاضی بسیار محترمانه و متین بود. پرسیدند که «آیا سابقه محکومیت دارم؟» گفتم:«چهار مورد محکومیت قطعی جزای نقدی داشته‌ام و مورد آخر هم جناب قاضی صلواتی به هیجده ماه حبس و دو سال محرومیت اجتماعی ازجمله حضور در مطبوعات و فضای مجازی محکومم نموده‌اند که رأی دادگاه تجدیدنظر هنوز صادر نشده‌است. قاضی به شوخی گفتند:«پس هنوز آن پرونده جمع نشده‌است، پرونده جدیدی باز کرده‌اید.» گفتم:«برای من سعادتی است جنابعالی و نماینده محترم دادستان را زیارت کنم ولی واقعا علاقه‌ای به حضور در قوه قضائیه ندارم، اما قسمت این شده‌است که بعد از دانشگاه تهران بیشترین جایی که هستم قوه قضائیه باشد.» قاضی گفتند که «خوب دیگر اساتید علوم سیاسی...» حرفشان را محترمانه قطع کردم و گفتم «من هم اگر مثل آنها سواد داشتم به همان علوم سیاسی مشغول می‌شدم و این‌قدر مزاحم شما نمی‌‌شدم.»

قاضی از نماینده دادستان تقاضا کردند کیفرخواست بلندبالایشان را قرائت کنند. سپس به من گفتند:«دفاعتان را بفرمایید.»، گفتم:«جناب قاضی من هنوز نفهمیدم جرمم چیست؟ جناب عبدالفتاح نواب از بزرگان حوزه علمیه قم فرموده‌اند که کشور تا سال۱۴۱۴ برای تصدی شصت شغل نیاز به سیصدهزار روحانی دارد. بنده هم نوشته‌ام که اگر ماهی ۲.۵ میلیون تومان به آن‌هاحقوق پرداخت شود سالی نه‌هزارمیلیارد تومان بودجه‌اش می‌شود. این در حالی است که بودجه استان‌های محروم و یا محیط‌زیست پانصدمیلیارد تومان است. اگر رقم سیصدهزار اشتباه است ایشان آن را گفته‌اند؛ من تنها کاری که کرده‌ام هزینه آن را در آورده‌ام. بعلاوه با توجه به این که من روحانی نیستم، چرا دادگاه ویژه روحانیت علیه بنده اعلام جرم کرده‌اند؟»

نماینده دادستان در پاسخ گفتند که متهم با سوءنیت استان‌هایی را برگزیده‌است که نظام در آن مناطق با مشکلات قومیتی روبرو است و ایشان خواسته به نارضایتی‌ها دامن بزنند. مشخص است که آقای دکتر خواسته‌اند علیه نظام تبلیغ کنند. من نیز در پاسخ ذکر کردم که انتخاب آن استان‌ها بواسطه فقر و محرومیت‌شان بوده نه کورد یا سنی بودن. بعلاوه من محیط‌زیست را هم مثال زده‌ام.

https://www.instagram.com/p/B0YFugMHxRx/
by via لینکستان | لینک‌های جذاب!

نظرات