لایحه دفاعیه صادق زیباکلام در دادگاه اول مرداد(بخش پایانی) ۴-ما در خصوص اصل موضوع اتهام بنده واقعاً هم نمی‌دانم چه گناهی مرتکب شده‌ام و چه فعل نادرستی انجام داده‌ام که به‌واسطه آن می‌بایستی مجازات شوم

لایحه دفاعیه صادق زیباکلام در دادگاه اول مرداد(بخش پایانی)
۴-ما در خصوص اصل موضوع اتهام بنده واقعاً هم نمی‌دانم چه گناهی مرتکب شده‌ام و چه فعل نادرستی انجام داده‌ام که به‌واسطه آن می‌بایستی مجازات شوم. جناب حجت‌الاسلام نواب، رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه قم، فرموده‌اند که نیاز به سیصدهزار روحانی برای تصدی شصت شغل داریم و بنده هم نشان داده‌ام که بودجه اشتغال این سیصدهزار روحانی در سال چقدر می‌شود. اگر آنچه که حوزه علمیه قصد انجام آن را دارد یعنی اشتغال سیصدهزار روحانی عمل درستی است و لازم. چرا برای نشان دادن اینکه این اقدام یا سیاست چقدر برای نظام هزینه خواهد داشت بنده می‌بایستی مجازات شوم؟ چرا حوزه علمیه از آنچه که فکر می‌کند لازم و موردنیاز کشور است دفاع نمی‌کند؟ جناب حجت‌الاسلام نواب که گفته‌اند نیاز به سیصدهزار روحانی برای تصدی شغل داریم، اما هیچ دفاعی از این نیاز، از این تصمیم، از این اقدامشان نمی‌کنند و در عوض از بنده به‌واسطه نشان دادن بودجه آن شکایت می‌کنند؟ و اگر هم گفتن این مطلب که: «نیاز به سیصدهزار روحانی برای تصدی شصت شغل داریم» درست نبوده و یا به دلیلی نمی‌بایستی اعلام می‌شده در آن صورت، آیا جناب حجت‌الاسلام نواب می‌بایستی مجازات شوند یا بنده؟

۵-جرم دیگر من این است که در آن پست نوشته‌ام آیا مردم موافق هستند که «9000میلیارد تومان» برای تبلیغات اسلامی هزینه شود و در مقابل «پانصدمیلیارد تومان» برای محیط‌زیست کشور؟ یک نظرسنجی ساده می‌تواند نشان دهد که ترجیح مردم کدام است: تبلیغات اسلامی یا حفظ و حراست از محیط‌زیست کشور؟

۶-جرم دیگر من حسب کیفرخواست آن است که در آن پست نوشته‌ام: «اساساً میزان اثرگذاری و تأثیر هزینه‌های هنگفتی که سالیانه برای مسائل فرهنگی و تبلیغاتی توسط نهادها و سازمان‌های مختلف صورت می‌گیرد چه میزان است؟» این هم باز موضوعی است که درستی و یا برعکس نادرستی آن را یک نظرسنجی و مطالعه بی‌طرفانه می‌تواند به‌وضوح نشان دهد که بخش عمده‌ای از این بودجه‌ها هدر می‌روند و کارنامه‌شان به‌جز چاپ تصاویر، پوستر و آثاری که کسی نمی‌خواند و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های ملی یا به اصطلاح بین‌المللی دستاورد دیگری نداشتند .

در عشق توام نصیحت و پند چه سود
زهراب چشیده‌ام مرا قند چه سود

گویند مرا که بند بر پاش نهید
دیوانه دلست پای در بند چه سود
صادق زیباکلام
اول مرداد۱۳۹۸

https://www.instagram.com/p/B0U5YWinRqh/?igshid=o8t19flbketk
by via لینکستان | لینک‌های جذاب!

نظرات