️نامه صادق زیباکلام به رئیس دولت اصلاحات -(بخش اول) سرور ارجمند جناب حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی ریاست محترم دولت اصلاحات با سلام و تحیات، ای‌کاش می‌توانستم واکنش کاربران به پست اخیرم پیرامون جنابعالی را به استحضار می‌رسانیدم

️نامه صادق زیباکلام به رئیس دولت اصلاحات -(بخش اول)

سرور ارجمند
جناب حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی
ریاست محترم دولت اصلاحات
با سلام و تحیات، ای‌کاش می‌توانستم واکنش کاربران به پست اخیرم پیرامون جنابعالی را به استحضار می‌رسانیدم. ظرف بیست‌وچهار ساعت، نزدیک به چهارصدهزارنفرآن را دیدند؛ بیست و دوهزارنفر آن را لایک و بیش ازچهارهزارنفرکامنت نوشتند.

شما از بی‌توجهی فراکسیون امید و آقای روحانی نسبت به مطالبات رأی‌دهندگان و بی تفاوتی آنان در قبال پایمال شدن حقوق شهروندی گلایه کرده بودید. بنده هم ضمن استقبال از انتقادتان با حسرت اضافه کرده بودم «ای‌کاش این انتقادات را خیلی زودتر و قبل ازآن‌که کسر قابل‌توجهی از رأی‌دهندگان به‌واسطه عملکرد فراکسیون امید و آقای روحانی، از شرکت در انتخابات پشیمان می‌شدند، مطرح می‌کردید.»

کسر قابل‌توجهی از کاربران، انتقادات جنابعالی را نه از روی صداقت بلکه «فریب» و «تلاشی مذبوحانه به‌منظور شرکت مجدد مردم در انتخابات پیش روی» خواندند. اگرچه تلخ است، اما من مدت‌هاست که با بغض و کینه و نفرت بسیاری از رأی‌دهندگان در دوانتخابات اخیرآشناشده ام. اما باورم نمی‌شد که نسبت به شما هم این درجه از بی‌اعتباری و بی‌اعتمادی به وجود آمده باشد. امیدوار باشیم که فضای مجازی مصداق «مشت نمونه خروار نباشد.»

جناب خاتمی، می‌گویند در عالم سیاست به هیچ‌کس نمی‌بایستی صد درصد اعتماد داشت. من نه تنها به شما صد درصد اعتماد دارم بلکه یک مرحله بالاتر و بیش از چشمانم باورتان دارم. صدالبته که با بسیاری از باورها و مواضعتان مشکل‌دارم، اما با همه وجود باور دارم که «انتقادات شما صادقانه بوده و نه از سر فریب افکار عمومی به‌منظور شرکت در انتخابات.»

من البته خشم، سرخوردگی، احساس پشیمانی و ناامیدی میلیون‌ها نفری که در دو انتخابات اخیر شرکت کردند را هم می‌توانم درک کنم و به آن‌ها حق می‌دهم تا از بنده و دیگران که آنان را ترغیب به رأی دادن کردند متنفر باشند. اگر احدی از آن بیست وچهارمیلیون از بنده بپرسند که درنتیجه شرکت ما در انتخابات، کدام سیاست تغییر کرد، یا چه بهبودی در اوضاع‌واحوال نامطلوب سیاسی، اقتصادی، روابط خارجی، وضعیت حقوق شهروندی، بازتر شدن فضای سیاسی و...به وجود آمد، شمارا نمی‌دانم اما من واقعاً پاسخی برایشان ندارم. درعین‌حال، هیچ‌کس هم تاکنون پاسخ نداده که چه آلترناتیوی برای پیشرفت و تغییر در برابر صندوق رأی وجود دارد؟

ادامه دارد...

https://www.instagram.com/p/B1BaRlbHcuH/?igshid=1siw4jn2uqjui
by via لینکستان | لینک‌های جذاب!

نظرات