رفتارمان بر سرِ برجام با یکدیگر را مقایسه کنیم با رفتارِ انگلیسی‌ها در برگزیت با همدیگر| صادق زیباکلام ۲۲ آذر ۱۳۹۸ سرانجام «دمکراسی» بمعنای انتخاب مردم به سه سال بحران سیاسی در انگلستان بر سر جدال ماندن در اروپا یا بر عکس جداشدن از آن پایان بخشید

رفتارمان بر سرِ برجام با یکدیگر را مقایسه کنیم با رفتارِ انگلیسی‌ها در برگزیت با همدیگر| صادق زیباکلام ۲۲ آذر ۱۳۹۸

سرانجام «دمکراسی» بمعنای انتخاب مردم به سه سال بحران سیاسی در انگلستان بر سر جدال ماندن در اروپا یا بر عکس جداشدن از آن پایان بخشید.

در طی این سه سال نه هیچ مرجع و مقامی برای مردم تعیین تکلیف نمود، و نه مخالفین یا موافقین یکدیگر را خائن، فریبکار، وابسته، نفوذی، مزدور، سرسپرده یا عامل بیگانه خواندند. نه رادیو و تلویزیون در انحصار یک جناح بود و نه حکومت سعی کرد همه را وادار به پذیرش خط فکریش نماید.
موافقین جدایی و متقابلا مخالفین آن، آزادانه دلایل خود را با مردم در میان می‌گذاشتند بدون تخریب دیگری. نه کسی مورد تهمت، تهدید و ارعاب قرارگرفت و نه احدی بجرم «تشویش اذهان عمومی»، «تبلیغ علیه نظام»،«ارتباط با دولت متخاصم» یا «اقدام علیه امنیت ملی» به‌ زندان افتاد.

فقط شیوه رویکرد ما با یکدیگر، بر سرِ مسئله برجام را با رفتار انگلیسی‌ها با یکدیگر بر سر ِمسئله جدایی از اروپا مقایسه کنیم.
«ماچگونه ماشدیم،غرب چگونه غرب شد.»


https://www.instagram.com/p/B6DQsfCJXg-/?igshid=brvsgsrh1j8z
by via لینکستان | لینک‌های جذاب!

نظرات