سخنان امیر دریادار حبیب‌الله سیاری (+ فیلم) توسط nehzateditor1 ندای آزادی / ۲۰۲۰-۰۶-۰۲ ۱۳:۲۰ چرا باید هر حرکتی را که انجام می‌شود سریعا رسانه‌ای می‌کنیم؟ آیا در تمام ارتش‌های دنیا هر فعالیتی صورت می‌گیرد رسانه‌ای می‌شود؟ نمی‌شود چون نیازی نیست که بشود!

سخنان امیر دریادار حبیب‌الله سیاری (+ فیلم)

توسط nehzateditor1
ندای آزادی / ۲۰۲۰-۰۶-۰۲ ۱۳:۲۰

چرا باید هر حرکتی را که انجام می‌شود سریعا رسانه‌ای می‌کنیم؟ آیا در تمام ارتش‌های دنیا هر فعالیتی صورت می‌گیرد رسانه‌ای می‌شود؟ نمی‌شود چون نیازی نیست که بشود! مگر ما کارخانه یخچال و محصولات تجاری هستیم تا به وظیفه‌ای نیز عمل می‌کنیم سریع آن را رسانه‌ای کنیم؟
در دوران جنگ طبق پروتکل‌های پذیرفته ‌شده و مصوب در قواعد بین‌المللی نیز نباید دوربین خبری باشد اما برادران ما در سپاه و بسیج در هر عملیاتی با خود‌ یک گروه فیلمبردار همراه می‌کردند اما ما به چنین چیزی اعتقاد نداریم.
جوان امروزی باید احساس کند که امنیت کشورش برقرار است و لازم نیست که بداند من سیاری چقدر کار انجام داده‌ام و چه ساخته‌ام و چطور زیر دریا می‌روم و امثالهم. چراکه دشمن از اینها سو استفاده می‌کند.
به اشتباه یک فضای رقابتی و مقایسه‌ای نامناسب بوجود آمده است که مثلا در تلوزیون یا در رسانه‌ها چرا ارتش در اینجاها مثل بقیه نیست.
آدم‌هایی الان نشسته‌اند تا در همین حرف‌های من عیب‌جویی کنند و به ارتش ضربه بزنند برخلاف اینکه همچنان در خارج از کشور شاهد آن هستیم که به چه میزان همچنان در حال عیب‌پوشی عملکرد خود در جنگ‌های جهانی هستند.
اینها بیایند اثبات کنند در چه عملیاتی بوده که توپخانه و یا هوانیروز و یا نیرو هوایی ارتش فعال نبوده؟ نیرو دریایی که دیگر تماما در اختیار ارتش بوده و نیرو دریایی سپاه که تازه در سال ۶۵ تاسیس شد.
فیلم‌هایی ساخته می‌شود که یک سید و یک حاجی با یک تیربار ژ۳ آن‌هم یک‌دستی یک لشکر را ظرف ۲۴ ساعت ازبین می‌برد که اگر در عالم واقع اینطور بود که ۱۲ لشکر بود و ۱۲ روز تمام جنگ تمام می‌شد.
من با آقای حاتمی‌کیا در ارتباط با فیلم چ صحبت کردم و به او گفتم که آن شهید فلاحی که شما نشان دادی با شهید فلاحی که فرمانده من بوده کلی فاصله دارد.
در ارتباط با اعتراضم به سریال کیمیا من یک ساعت با صداوسیما مصاحبه کردم اما یک ثانیه از آن را پخش نکردند و در ایران آنقدر بی‌غیرت شده‌ایم دختر ۱۴ساله برود در خط مقدم بجنگد؟ ای تف به شرف ما که ما مرده‌ایم تا دختر ۱۴ساله برود در خط مقدم بجنگد و عراقی‌ها او را اسیر کنند.
در واقعیت ما در خرمشهر نشان داده‌ایم برای برگرداندن حتی جنازه زن و دختر کشورمان که به دست عراقی‌ها نیوفتد شهید دادیم. کسی منکر نقش بسیار اساسی زنان و بانوان ما در جنگ نیست اما در جایگاه خودشون نه مبالغات توهین آمیز آنهم در برابر چه جنایتکارانی.
چندی پیش در تلوزیون کسی را آوردند و گفتند که تا چند سال پیش آمریکایی‌ها و نیروهای فرامنطقه‌ای در آبهای داخلی و سرزمینی ما می‌آمدند و کسی جلودارشان نبود، این حرف یک توهین بسیار بزرگ به خانواده شهدا و ما بود و من شخصا همچنین انتظاری از پخش این حرف در صداوسیمای خودمون نداشتم.
من قانونی از رییس صداوسیما شکایت کردم و نامه نوشتم و بچه‌های عقیدتی نیز پیگیری کردند اما هیچ‌کس به ما پاسخی نداد. این نشانگر آن است که این موضوع اتفاقی در پشت پرده و سیستم صداوسیماست.
ما در روز دوم جنگ یک اعلامیه رسمی بین‌المللی صادر کردیم که سوابق آن موجود است که در عرصه دریا هر کسی وارد آب‌های سرزمینی ما بدون اجازه بشود با او برخورد می‌کنیم و در ۸ سال دفاع نیز دشمن جرات ورود به این آب‌ها را به خود نداد.
این حرفی که در صداوسیما زده شد یعنی همه ما بی‌غیرتیم و احساس نداریم و مُردیم، مرز و منافع ملی را نمی‌شناسیم.
من خطاب به او می‌گویم تو با خودت حساب نکردی که چندین چند نفر ممکن است در این قضیه درگیر بوده باشند؟ این اجازه باید به ما داده بشود که در تلوزیون فرصت دفاع از خود را بصورت مستدل و منطقی داشته باشیم.
by via لینکستان | لینک‌های جذاب!

نظرات