لینکستان | لینک‌های جذاب's Post

ه ای را مانند سلطان صفوی کافر رافضی میداند و در آرزوی گسترش امارت اسلامی به خراسان بزرگ است . جمهوری اسلامی٬ با نبود آمریکا در منطقه٬ خود را یکه تازعرصه قدرت تصور میکرد و در خیال خام خود هرگز فکر رقیب جدی سنی خود نبود . آنها اخوان المسلمین را که عمدتا در کشورهایی با مذهب شافعی نفوذ گسترده دارند٬ محافظه کار و سیاست پیشه دانسته و رقیبی برای خود نمی دیدند.

جمهوری اسلامی سالهاست که بر سر شاخ نشسته است و بن میبرد . آنها اکنون نیز٬ شعارگونه رفتن آمریکا را از افغانستان جشن گرفته اند. آیا این همان آمریکائیهائی نیستند که رفسنجانی پس از حمله طالبان به سفارت و کنسولگریهای ایران در افعانستان٬ فرودگاه مشهد را در اختیار آنان گذاشت تا طالبان را سرکوب نمایند؟ . اما این بار خامنه ای نادان٬ پشت اسماعیل خان والی هرات و پسرشاه مسعود٬ را خالی کرد.

نظامی برمبنای دین ٬ ناهمسرشت با مقتضیات تمدنی جهان و اداره یک کشورمانند افعانستان٬ آنهم درجهان کنونی بوده و با روشها و راهکارهای معمولی مبتنی برخرد انسانی مخاصمه و جدال دائمی خواهد داشت . طالبان حتی در بازگشت دوباره خود٬ باحتمال قوی هیج درسی از گذشته نیاموخته و استثنائی بر قاعده حکومتهای مذهبی نیستند . آنها قبایلی متعصب از اقوام پشتون میباشند. هویت آنها را سخت دینی و تعصبات نژادی و قومی شکل داده است . امارت اسلامی در نهایت یک بروکراسی قبیله ای با ملاط غلیظ مذهبی بیش نیست . روش آنها نیزدیر یا زود٬ بسته به مقاومت دیگران٬ سرکوب غیر خودیها یعنی جامعه نورس مدنی افغانستان و تبعیض فاحش نسبت به اقوام دیگر و عدم تحمل ادیان دیگر و اندیشه های مخالف خواهد بود.

تنفری که از شیعه دوازده امامی هزاره٬ قوم رقیب و در پندار او رافضی و مرتد٬ سالها بوسیله ملایان سنی در اعماق وجود او آشیانه یافته است ٬ بهیچ وجه کمتر از تنفر او از روسی و آمریکائی که سالها با آنان جنگیده و هر دو را بیرون کرده است نیست . او خود را پیروز بی رقیب میدان مبارزه با خارجی اشغال گر میداند و برای خود حقی انحصاری قائل است .

طالبان نیک میدانند٬ که در بحبوحه نبرد آنان با حکومت مرکزی٬ ایران شیعیان افعانستان را در لشگر فاطمیون٬ به میدان نبرد اهل تسننی که در سوریه بر علیه بشار اسد علوی میجنگیدند٬ میفرستاد. این لشگر اگر تار و مار نشود٬ برای آنان این خطر را خواهد داشت که مدل آینده حزب الله لبنان و عامل جمهوری اسلامی در افغانستان شود و سهم خواهی نماید. طبیعی است که آنها وجود چنین لشگر مسلح متکی به جمهوری اسلامی را خطری امنیتی تلقی کنند.

علاوه بر آن٬ برای پوشاندن ناکارآمدی داخلی و بهانه تراشی برای سرکوب دیگران ٬ دشمن پنداری بیگانگان و همسایگان٬ وسیله ایده آلی برای کوشش درصدور انقلاب تکفیری ٬ گسترش حوزه نفوذ در همسایگان میباشد.

آلبته آنها کشور نفتی نیستند و برخلاف ایران از خود بودجه ای برای این کارها ندارند. ولی باندازه کافی ٬ قدرتهائی در جهان یافت میشوند٬ که احتیاج به استفاده از چنین ظرفیتهائی را دارند .

خطر بیخ گوش کشور ماست . عقل سخیف سپاه مبتنی بر آموزه های خمینی و خامنه ای٬ بهمنی را که با به حکومت رساندن اسلام سیاسی٬ در منطقه براه انداختند٬ نه در گذشته دید و نه اکنون می بیند. مدتهاست این بهمن دهشتناک از قله سرازیر شده و هر روز بزرگتر و وحشتناکتر میشود .

همین فرداست که عربستان سعودی سعی نماید اهداف خود را بواسطه گروه حقانی پیاده کند و تلافی کمک به حوثیها را در یمن بوسیله جمهوری اسلامی در آورد . قطر هم که ام القراي گروههای تکفیری شده است و با وجود دوستی ظاهری با جمهوری اسلامی٬ هرگز اخوان المسلمین را بپای آنها نخواهد فروخت . اخوان المسلمینی که خود را منشاء رستاخیز اسلام سیاسی در جهان اسلام پس از شکست امپراطوری اسلامی میداند و گهواره معنوی همه این گروههای مسلح اسلام گرا میباشد .

علمای سنی بلوچستان ما نیز٬ همه به حکومت اسلامی که در دست اهل تسنن باشد باور دارند و انرا در راستای منافع خود می بینند . تبعیض سالیان دراز که بر قوم بلوچ رفته است زمینه مناسبی برای نفوذ افکار تکفیری در بین بلوچها ایجاد کرده است . تبریک مولوی عبدالحمید معروف به میانه روی گواهی آشکار بر این باور است .جنوب خراسان نیز وضع بهتری ندارد.

جمهوری اسلامی برای خروج آمریکائیها ازافعانستان٬ سالها تلاش کرده است . این بیخردان بدون توجه به خطرات مهلک برای ایران٬ فکر میکردند که در صورت خروج آمریکائیها از افغانستان٬ انجا نیز مانند لبنان و عراق و سوریه تبدیل به حیات خلوت سپاه قدس خواهد شد . غافل از این که این بار نوبت پاکستان است که آس خود را رو کند و پشتون را که سالها پروریده بود به حکومت برساند . رئیس سابق امنیت پاکستان گفت: ما به کمک آمریکائیها طالبان را بوجود آوردیم و روسها را بیرون کردیم و باز بکمک خود آمریکائیها این بار عذر خودشان را خواستیم.


By: via لینکستان | لینک‌های جذاب

نظرات