ماشین چینی

مهندس همینطور که فرمودید استدالال هاتون کاملا درست و دقیقه ، بنده یک مکانیک هستم که دو سال نیم مکانیک سیار شرکت مدیران خودرو هم بودم ، اگر تجربه شخصی و مشاهدات خودم رو بعنوان کسی که همه روزه با ماشین های چینی و ایرانی سر رو کار داشتم بخوام بگم ، مثلا تو خودروهای چینی کلاس سدان و معمولا زیر ششصد ملیون تومان عرض میکنم ، بطور مثال خودرویی مثل ام وی ام ۵۵۰ که به لحاظ کلاس و سایز با خودروهای مثل دنا ، سورن ، نزدیک هستش ، ام وی ام ۵۵۰ به لحاظ کیفیت قطعات داخلی خودرو ، تودوزی ، دقت در مونتاژ ، عایق بندی ، و حتی مسائل فنی اعم از موتور و گیربکس و بخش برقی و سنسورها ، کاملا یک سطح از هم کلاس های خودش کیفیت مطلوب تری داره ، که اگر از صفر کیلومتر درست و با یک سرویس دوره ایی نسبتا دقیق استفاده بشه پیمایش های کیلومتری بی درده سر تری نسبت به ما خودرویی مثل مثلا دنا داره چه اتومات و چه دنده ایی ، اما متاسفانه از زمانی که خدمات پس از فروش این خودروها ضعیف تر شده به خصوص در شهرستان های کوچک و بعد از اتمام گارانتی ، و نبود یک قیمت مشخص برای یدکی های این خودروها و نبود قطعات استوکش کار رو برای مالک در مواقعی که خودرو بطور مثال دچار تصادف میشه ، به دلایل فنی که درسته کم ولی اتفاق افتادنش ممکنه واقعا مالک خودرو برای تعمیر خودروی خودش متحمل هزینه های هنگفت و غیر منطقی میشه ، بطور مثال : یک سنسور مپ یک خودروی ایرانب مثل دنا در بدترین حالت زیر هفتصد هزار تومانه بلکه کمتر ، و فراوان ، اما همین سنسور مپ در خودروهای مثل ام وی ام ۵۵۰ یا ام وی های دیگه ، از دو ملیون تا چهار ملیون در بازار قیمت داده میشه ، که یک سنسور هستش ، این موضوعی که بنده عرض میکنم مشاهدات و تجربیات خودم هستش ، مثلا ست چراغ های جلوی خودرویی مثل جک جی فایو تا پارسال در بازار بیست و دو ملیون تومان قیمت میخورد که عملا با خودروهای مثل تویوتا کمری ، کرولا نیوفیس ، برابری میکنه ، که واقعا دور از منطق هستش این قیمت ها ، درسته کیفیت بالاتری به خصوص در مونتاژ قطعات داخلی خودرو و کیفیت و ادوات در چینی ها دریافت میکنید اما حتما این مسایلی که عرض کردم رو در نظر بگیرید ، بنده همین چند ماه پیش مشتری داشتم که یک جیلی هاچبک داشت و خودرو در سلامت کامل بود با حدود دویست هزلر کیلومتر پیمایش در مقایسه با یک خودروی ایرانی با همین پیمایش خیلی سلامت تر بود ، اما همین خودرو یک تصادف نه چندان شدید از پشت داشت که مجبور به تعویض کامل چراغ های عقب جیلی شد ، این خودرو فقط برای پیدا شدن یک ست چراغ چهل روز در کاراج معطل افتاده بود ، البته هستن چینی های در بازار که قطعات یدکیشون در بازار فراوان تر هستش و قیمته منطقی تری داره ، مثل ام وی ام ۳۱۵ ، بلریانس هم قطعاتش موجوده اما با قیمت های متفاوت ، مثلا کیت تایم اورجینال جک اس فایو الان قیمتی حدود نه ملیون تومان داره ، و یکی از مشکلات دیگه ایی که چینی ها به خصوص بعد از هفت الی ده سال دارند بازار فروش دست دومش هست که حتی اگر ماشین در وضیعت مطلوبی به لحاظ فنی باشه هم زمان خیلی زیادتری و افت شدید قیمتی نسبت به یک خودروی ایرانی یا کره ایی داره و مالک روی قیمت نمیتونه خیلی اعمال نظر کنه ، اما خودروهای ایرانی و کره ایی حتی در وضعیت نه چندان سالم و کارکردهای بالا فروششون کاره راحتیه و اصطلاحا چک سفیده اما به جرات میتونم بگم چینی ها به جز چند مدلشون کیفیت بسیار مطلوب تری نسبت به تولیدات ایرانی به خصوص تولیدات ۹۵ به بالا دارن



source https://medium.com/@golstar/%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-482a91df2ffa?source=rss-8c767f30b98d------2

نظرات