نمی‌دونم تقصیر کیه ولی خنده‌م می‌گیره!

جناب ابرقدرت منطقه، با اجازه، من خنده‌م می‌گیره: نمی‌دونم تقصیر کیه ولی زمستون، سخت می‌گذره. زمستون سخت می‌گذره ولی هر وقت به اصطلاح «زمستانِ سخت» فکر می‌کنم، یه احساس نشاط گذرا بهم دست می‌ده. از تعطیلیِ پایتختِ ابرقدرت منطقه و دومین تولیدکننده گاز دنیا بر اثر کمبود گاز خنده‌م می‌گیره. نمی‌دونم تقصیر کیه ولی برای خرید خودروی صفر باید توی قرعه‌کشی برنده شد. جایزه نمی‌دنا! باید بعدش پولش رو بدی. ولی برای این‌که تصمیم بگیرند چه کسی حق داره پول بده و ماشین بگیره قرعه‌کشی می‌شه. ماشین هم ماشین ۲۰۲۲ و روز دنیا که به تعداد محدود عرضه شده نیست؛ پژو پرشیا و راناست! حدود ۱۱ میلیون نفر از جمعیت ۸۵ میلیونی ثبت‌نام کردند و ۱۷ هزار ماشین قراره قرعه‌کشی بشه. ابرقدرت منطقه؟ با اجازه من خنده‌م می‌گیره. نمی‌دونم تقصیر کیه ولی کالاهای ضروری خوراکی طی کمتر از یک‌سال بین ۶۲ تا ۳۶۸ درصد افزایش قیمت داشتند. همزمان که این خبر رو توی رسانه‌های معاند فیلترشده مطالعه می‌کنم، دعوای مجلس و دولت سر اینه که افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارگر زیاده یا نه. توی کمبود آب، برق، گاز، ثروت و هر چیز ضروری دیگه‌ای که برای بقا لازمه دعوت به فرزندآوری می‌کنند و در ازاش یه سهمیه توی قرعه‌کشی تازه زایمان‌کرده‌ها به مادر بچه می‌دن. وقتی به قیافه پدر که به سایت ایران‌خودرو نگاه می‌کنه و باز هم برنده نشده فکر می‌کنم، خنده‌م می‌گیره. راستش می‌دونم تقصیر کیه ولی نمی‌تونم بگم تقصیر کیه و خنده‌م می‌گیره. ادامه »»» https://vrgl.ir/3iRL7
با ۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بالاچه جامعه و سیاست روز ایران
لینک مستقیم

read more...

نظرات