کلوپ ترور، مازیار ابراهیمی و مستندسازی ارزشی‌ها

مستند “کلوپ ترور” روایتی است از اقدامات برق‌آسای سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری کلیه عوامل ترور شهدای هسته‌ای کشور، به‌طوری که بخشی از اعترافات متهمان مثلث ترور با تمام جزییات در این مستند، بیان شده است.

“کلوپ ترور”، مستندی که طی آن چهره تک‌تک افراد بدون پوشش مرسوم و شطرنجی کردن تصاویر، نمایان شد و عموم جامعه شاهد صوت و تصویر اعترافات افرادی بودند که حدفاصل سال‌های ۸۹ تا ۹۱ اقدام به ترور و به شهادت رساندن “مجید شهریاری، مصطفی احمدی‌روشن، مسعود علی‌محمدی و داریوش رضایی‌نژاد”، ۴ دانشمند هسته‌ای ایرانی کردند.

سرنوشتی که گمان می‌‌رفت در طول دو هزار و پانصد و پنجاه و سه روز بعد از آن (تا زمان حضور مازیار ابراهیمی در شبکه بی‌بی‌سی) برای دیگر عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای اجرا شده باشد اما بنابر گزارش روز دوازدهم مردادماه سال ۱۳۹۸ BBC، طور دیگری رقم خورد. گزارشی که از زنده بودن مازیار ابراهیمی و سایر نامبردگان خبر داد و شوکی انکارناپذیر بر جامعه خبری ایران وارد، و همزمان سوالات بی‌پاسخ را در افکار عمومی ایجاد کرد.

  • اینکه اگر متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای گناهکار بودند، چرا آزادند و اعدام نشدند؟!
  • و اگر بی‌گناه بودند، چرا اعترافات آنها با چهره‌ای واضح به‌همراه اسامی‌شان در صداوسیمای جمهوری اسلامی و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های رسمی منتشر شده است؟!
  • و اگر شکنجه و اذیت و اهانت و آزار ندیده بودند و بی‌گناه بودند پس چطور حاضر به اعتراف علیه خود شده بودند؟!
  • رسانه‌های ارزشی که این اخبار را در بوق و کرنا می‌کردند بعد از آن چرا خفه شدند و موضوع را پیگیری نکردند؟!
  • ارزشی‌ها از راه و رسم علی و حسین که صبح تا شب در گوش ما می‌کنند برای خود چه برداشته‌اند؟!

سه روز پس از این گزارش، پایگاه خبری- تحلیلی “الف” نزدیک به احمد توکلی در یادداشتی بدون ذکر نام نویسنده نوشت که “نهادهای امنیتی درباره ادعا‌های مازیار ابراهیمی، متهم ترور دانشمندان هسته‌ای شفاف‌سازی کنند.” این وب‌سایت خبری همچنین نوشت:

سید محمود علوی، وزیر اطلاعات که برای پاسخ به سوالی درباره پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای و ادعای اخیر مازیار ابراهیمی در کمیسیون امنیت ملی حضور یافته بود، گفت: کارشناسان وزارت اطلاعات درباره دخالت متهمان در ترورها اختلاف‌ داشته‌اند که پس از بررسی‌ کارشناسی معاون حفاظت واجا، عدم انتساب اتهام به آنها محرز شده است. به‌گفته او متهمان ۵۳ نفر بوده‌اند و پس از احراز بی‌گناهی آنها چهار میلیارد تومان بابت جبران خسارت به آنها پرداخت شده است. به گزارش ایرنا، این مطلب را محمود صادقی، نماینده‌ سوال‌کننده از وزیر اطلاعات در صفحه توییتر خود منتشر کرد و نوشت: طبق گفته وزیر اطلاعات، مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان بابت جبران خسارت به آقای مازیار ابراهیمی پرداخت شده است.

  • اگر متهمان ترور دانشمندان هسته‌ای گناهکار بودند، چرا آزاد شدند و اعدام نشدند؟!
  • اگر بی‌گناه بودند، تکلیف اعترافات آنها در صدا و سیما چه شد؟!
  • اگر به گفته وزیر اطلاعات شکنجه و اذیت و اهانت و آزار ندیده بودند و بی‌گناه بودند پس چطور حاضر به اعتراف علیه خود روبروی دوربین شدند؟!
  • رسانه‌های ارزشی که این اخبار را در بوق و کرنا می‌کردند بعد از آن چرا خفه شدند و موضوع را مسکوت گذاشتند؟!
  • ارزشی‌ها از راه و رسم علی و حسین که صبح تا شب در گوش ما فرو می‌کنند برای خود چه برداشته‌اند؟!

و حالا این ما هستیم و حاکمیتی که عملکردش در پرونده‌هایی به این مهمی بدین شکل است و ارزشی‌هایی که به ما می‌توپند و خرده می‌گیرند که (اینجا):

  • چرا به ما می‌گویی عرزشی؟
  • چرا به ما می‌گویی نفهم؟
  • چرا به ما می‌گویی بی‌سواد؟
  • چرا به ما می‌گویی ساندیس‌خور؟
  • چرا به ما می‌گویی نان به نرخ روز خور؟

این فقط نمونه‌ای از خروار بود؛ امیدوارم حالا فهمیده باشید که چرا همه اینها را به شما عرزشی‌ها می‌گوییم. اگر ساندیس‌خور و مزدور نباشید، شماها بی‌سوادید، دچار جهل مرکب هستید، خوب سواری می‌دهید، قدرت تفکر نقاد ندارید، و…

برادران و خواهران ارزشی، از دستتان خیلی عصبانی هستیم و امیدواریم خدا عوضتان بدهد.

Originally published at https://virgool.io on March 28, 2023.



source https://medium.com/@golstar/%DA%A9%D9%84%D9%88%D9%BE-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D8%A7-6213a0abd12c?source=rss-8c767f30b98d------2

نظرات