سرور ارجمند جناب #قاضی_صلواتی با سلام،… — Sadegh Zibakalam

سرور ارجمند جناب #قاضی_صلواتی با سلام،… — Sadegh Zibakalam

سرور ارجمند جناب
با سلام، در دفاع از اتهام “تبلیغ و نشر اکاذیب علیه نظام” که دادستان محترم انقلاب به اینجانب نسبت داده‌اند، احتراماً موارد ذیل را به استحضار ریاست محترم دادگاه و نماینده محترم دادستان می‌رسانم. به نظر می‌رسد که نفس اتهام “تبلیغ علیه نظام” بیش از آنکه اتهام و جرمی واقعی باشد، بیشتر ابزاری هست برای مجازات منتقدین و جلوگیری از ابراز عقایدی که مغایر با تفکرات نظام هستند. والا آخرین باری که در هند، ژاپن یا آفریقای جنوبی احدی از شهروندان آنان به اتهام “تبلیغ یا نشر اکاذیب علیه نظام” محاکمه شدند، کی بوده است؟ در هر جامعه‌ای که قانون حاکم بوده و شهروندانش از آزادی بیان برخوردار باشند، اتهاماتی به نام “تبلیغ و نشر اکاذیب علیه “ بلاموضوع می‌شود. معنای واقعی اتهام “تبلیغ علیه نظام”، یعنی بیان اندیشه‌ای مغایر با دیدگاه نظام. نگاهی به کیفرخواست اینجانب بهترین گواه است که جرم واقعی بنده همراهی نکردن با برخی از آرا و اندیشه‌های نظام است.

در جریان ناآرامی‌های دی‌ماه با “رادیو آلمان” مصاحبه‌ای انجام دادم. آنچه در آن مصاحبه گفته‌ام همان‌هایی بوده که بسیاری از مسئولین ازجمله وزیر محترم کشور دیروز گفته‌اند: ازجمله اینکه تظاهرکنندگان علی‌الاغلب دهه هفتادی، بیکار، سرخورده، ناراضی و خشمگین بوده‌اند؛ شعارهایشان خیلی تندتر از شعارهای معترضین سال۸۸ بوده؛ بغضشان نسبت به دولت روحانی و اصلاح‌طلبان اگر بیشتر از اصولگرایان نبود، کمتر از آن‌ها هم نبود. گفته‌ام اگر همه‌پرسی صورت بگیرد، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، یک‌سوم رأی‌دهندگان به جمهوری اسلامی رأی خواهند داد.

جناب قاضی صلواتی بزرگوار، فرض بگیریم همه آنچه بنده در آن مصاحبه گفته بودم، خطا بوده باشد: ناآرامی‌ها را عوامل نفوذی آمریکا، اسرائیل و انگلستان به راه انداخته بودند؛ درصد بالایی از مردم طرفدار نظام و سیاست‌های آن هستند و صرفاً مشتی فریب‌خورده و مزدور علیه نظام تظاهرات می‌کنند؛ فرض بگیریم من اشتباه می‌کنم و اگر همه‌پرسی صورت بگیرد، درست مثل ابتدای انقلاب،۲/۹۸درصد مجدداً رأی به جمهوری اسلامی بدهند و من تعمداً به رادیو آلمان به‌منظور “فریب مردم” دروغ گفته باشم. حتی با پذیرش چنین فرضی، بنده مرتکب کدام “جرم” شده‌ام که بایستی محاکمه شوم؟ کدام قانون را نقض کرده‌ام و حقوق چه کسی را پایمال کرده‌ام که بایستی مجازات شوم؟ به چه کسی ضرر و زیان زده‌ام که بایستی به‌واسطه آن مجازات شوم؟ اگر و صادق زیباکلام‌ها مهملی بگویند و ۸۰میلیون آن را باور کنند، چه کسی مقصراست: آن ۸۰میلیون یا صادق ؟

Originally published at https://m.facebook.com.



source https://medium.com/@golstar/%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AC%D9%86%D8%A7%D8%A8-%D9%82%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%D8%B5%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-sadegh-zibakalam-be038fa89ad3?source=rss-8c767f30b98d------2

نظرات