لینکستان | لینک‌های جذاب

تقدیم به کاندیدای گرامی و با شرف مسعود پزشکیان؛

دوران ذوب بودن در هر دیگری به سر آمده


امیر ترکاشوند، ۱۴۰۳/۰۳/۲۸

کاندیدای ارجمند در واکنش به اظهارات دانشجویان "قبول داشتن رهبری و حتی ذوب بودن در او" را به میان کشید (اینجا و اینجا دقیقه ۴۲:۴۰)؛
من نمی‌دانم او این ذوب‌شدگی را در چه حال و هوایی (و اساسا با چه قصد و منظوری و در چه شرایط جدلی و کلامیی) بر زبان جاری کرد و آیا لغزشی در کلام بود یا نه، (پس در مورد وی قضاوت نمی‌کنم)

اما می‌دانم امروز روز عید قربان است که مطابق آن، راه قرب و وصال و تقرب، حتی به پروردگار جهان از مسیر ذوب شدگی در او و قربانی او شدن نمی‌گذرد بلکه با داستان ابراهیم قرار بود برای همیشه قربانِ بی چون و چرا شدن انسان در پیشگاه حضرت دوست و چون کر و کوران بودن در برابر او بکلی بسته شود چه رسد ذوب شدن و کر و کور بودن در برابر انسان‌ها و رهبران انسانی!!!
مگر خودِ پروردگار فریاد نزد و آیه نفرستاد که صفت بارز افراد با ایمان، یکی آن است که در مواجهه با آیاتِ خودِ پروردگاری‌اش نیز نباید همچو گنگان و ذوب‌شدگان و لالان بود که اوه اوه گریه کنند و بی‌منطق پذیرای آن شوند!؟ (و عباد الرحمن ... الذین إذا ذکروا بآیات ربّهم لم‌یخرّوا علیها صمّاً و عمیاناً -فرقان ۷۳-)

با روایت هستی‌سوز و مردودِ شیعه تنوری باید همه خداحافظی کنند زیرا پیامبر گرامی در نقلی که راویِ آن امام علی است شدیداً به "خود را در تنورِ ولایت انداختن" و ذوب شدگی در امیرانی که خودِ آن حضرت نصب کرده، تاخته است.
آن یادداشت (: انتقاد پیامبر از ذوب شدن در ولایت، به تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۰۲) را "اینجا" بخوانید.
https://t.me/baznegari/1411


رفع ابهام
(سخنان جدیدترِ پزشکیان در اصفهان):
《آقایان می گویند رییس جمهور باید سرباز ولایت باشد اما من معتقدم رییس جمهور سرباز، گماشته و وکیل جمهور، یعنی مردم است، ولایت به اندازه کافی نماینده و مدعی دارد》"اینجا"
By: via لینکستان | لینک‌های جذاب

نظرات