لینکستان | لینک‌های جذاب

فروش وزارتخانه!

گویا یک نفر یک طبقه از وزارت راه و شهرسازی را با ثبت در سامانه املاک و تطبیق کدملی و کدپستی، از طریق سایتهای فروش، آگهی کرده است!

فارغ از حجم طنز این مطلب و بحثهای باگ برنامه و فلان و بهمان، داستان این است که دانشمندان متوهم کنترل‌گر، که تصور می‌کنند باید تمام جوانب زندگی افراد را تجسس و کنترل کنند تا خطائی از کسی سر نزند (کاری که خود خدای متعال هم چنین نمی‌کند!)، فکر می‌کنند تمام دانش فقط نزد آنهاست و طرف مقابل بوق تشریف دارد! بنابراین، با طراحی یک سایت، به راحتی می‌توان همه را رصد و کنترل کرد! غافل از اینکه، دست بالای دست بسیار است! هر زهری پادزهری دارد! اینگونه می‌شود که به همین سادگی، ساختمان وزارت راه و شهرسازی در سایتی که قرار بود کنترل‌گر تخلف در آگهی‌های فیک باشد، به فروش گذاشته می‌شود!

سه نتیجه مهم:
۱- حضرات به هرچه باور دارید و ندارید، آنچه باید کنترل شود، قدرت کنترل‌گری و نفی آزادی و سلب حقوق عموم‌ مردم توسط حاکمیت است نه برعکس! سامانه‌هایی درست و منطبق بر اصول آزادی و عدالت هستند که کنترل‌کننده قدرت حاکمیت و بسط آزادی مردم باشد.
۲- حکم بر برائت است مگر عکسش ثابت شود! حق ندارید سلب آزادی کنید به بهانه پیش‌گیری از تخلف که آن هم نمی‌توانید و چنین رودست می‌خورید! بلکه قواعد سخت‌گیرانه قضایی بگذارید در صورت کشف تخلف اعمال شود.
۳- سامانه‌های کنترل مردم به بهانه پیشگیری از تخلف، تنها موجب آزار و هزینه برای عموم مردمی می‌شود که اصلا متخلف نیستند و در مقابل کمترین بازدارندگی در مقابل تخلف را هم ندارند چون متخلفان هم بلدند چگونه طراحان سامانه را به سخره بگیرند!
Http://t.me/maolad
By: via لینکستان | لینک‌های جذاب

نظرات