لینکستان | لینک‌های جذاب

یادتان است اینجا در مورد الیگارشی آشکار و پنهان قدرتمند در کشور اشاره کردم، که از قضا بسیاری از تکنوکرات‌های "توسعه‌طلب" و بوروکرات‌ها و اساتید دانشگاه را در خدمت خود دارد! مثالش را هم زدم که، در حالی که با طرح‌های توسعه کشاورزی استان زیبا و پرآب خوزستان را تبدیل به زمینی سوخته کرده‌اند، هنوز به دنبال طرح ۵۵۰هزار هکتاری برای کشاورزی در این استان‌اند.

امروز خبر رسید که، در حالی که دیگر واقعاً و عملاً برای حتی ۵درصد این طرح دیگر آبی وجود ندارد، حضرات به راحتی ۳۵هزار میلیارد تومان دیگر برای اجرای پیشبرد این طرح بودجه گرفتند.

عضو هیئت رئیسه مجلس فرموده‌اند:
یکی از دغدغه هایی که در این حوزه [حوزه کشاورزی در استان خوزستان] موجود است، مربوط به بحث ادامه اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه اراضی کشاورزی با عنوان طرح مقام معظم رهبری است.
البته هم‌ ما و هم شما و هم ایشان و هم خدا می‌داند که دغدغه اصلی، نه کشاورزی است و نه تولید گندم و نه تولید نیشکر، بلکه دغدغه اصلی همان ۳۵هزار میلیارد تومان بودجه امسال و هزاران میلیارد تومان دیگر در سال‌های بعدی است که باید بین نهادهای و اشخاص مختلف الیگارشی تخس شود.

ولی بدتر اینجاست: واقعاً خوب بود اگر مثل ۹۱هزار میلیارد تومان بنیاد شهید این پول‌های "توسعه" هم فقط هاپولی می‌شد می‌رفت! ولی نه! از آنجا که بالاخره باید کاری بشود و چیزی نشان داده شود، مقداری از این‌ پول‌ها هم بین چند تا شرکت خودی پخش خواهد شد و آنها هم پروژه‌هایی را پیش خواهند برد که مرگ مریض محتضر ما، یعنی محیط زیست خوزستان را، حتمی کنند.

و ما هنوز نشسته‌ایم و منتظر که ببینیم آیا خیل عظیم اساتید کشاورزی، اساتید منابع طبیعی، کارشناسان محیط زیست و بقیه داعیه‌داران، یک کلمه در مخالفت با این طرح مخرب و این دزدی آشکار ابراز می‌کنند یا نه! البته بیخود و بی‌جهت معطلیم، چرا که "دزد راضی و بز راضی، گور پدر ناراضی!"

@jenabegav

(با تشکر از دوست عزیز جناب قدک‌پور برای رصد کردن همیشگی اخبار مربوط به "توسعه". )
By: via لینکستان | لینک‌های جذاب

نظرات